Physio.gr

Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015 11:58

ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

Άρθρο του 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

Οι ασθένειες του γραφείου - πρόληψη

photo4design.com-24187-office-woman-vector

 

Πολλές από τις περιπτώσεις οξύ ή χρόνιου πόνου, που καλούμαστε ως θεραπευτές να αντιμετωπίσουμε καθημερινά, οφείλονται στην επαναλαμβανόμενη κακή στάση στην εργασία ή, ακόμη, και κατά τον χρόνο ξεκούρασης. Η πολύωρη καθιστική εργασία που απαιτεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής - τις περισσότερες φορές παραβλέποντας την εργονομία-, με τις πολλές και χωρίς διαλείμματα απασχόληση μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, και η αδύναμη φυσική κατάσταση των εργαζομένων είναι οι σημαντικότερες αιτίες για τις χαρακτηριζόμενες ως "ασθένειες του γραφείου".

Poor-Posture

Παράγοντες όπως οι μικροί ή οι μεγαλύτεροι τραυματισμοί, το χαλαρό μυϊκό σύστημα, η παχυσαρκία, η σκολίωση, η κύφωση, η πλατυποδία, τα προβλήματα στην όραση ή την ακοή, το κάπνισμα, ο σακχαρώδης διαβήτης, κ.ά. προκαλούν μορφολογικές αλλαγές στον σκελετό. Επηρεάζεται η λειτουργικότητα και διαταράσσεται η αρμονία των κινήσεων, με αποτέλεσμα επώδυνες καταστάσεις όπως: το συνδρόμο υπέρχησης (τενοντοπάθεια, το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, κ.ά.), το αυχενικό σύνδρομο, η χαμηλή οσφυαλγία, η ισχιαλγία, ο πόνος στην πλάτη, κ.α. Κοινή συνισταμένη όλων είναι ο πόνος. Να επισημαίνουμε, επίσης, ότι αυτές οι αλλαγές δεν είναι στάσιμες, αλλά προοδευτικά εξελίσσονται και πάντα οδηγούν σε μεγαλύτερη επιβάρυνση!

 

IMG 20150123 0001

 

 

4

Τα συνηθέστερα λάθη που κάνουμε στο γραφείο είναι:

- Το ακατάλληλο ύψος της καρέκλας
- Η λανθασμένη θέση της οθόνης και του πληκτρολογίου
- Ο ακατάλληλος φωτισμός του χώρου
- Η κακή στάση του σώματος στην καρέκλα

Τα προειδοποιητικά σήματα -συμπτώματα- που μας στέλνει ο οργανισμός μας είναι:

- Πόνος στον αυχένα, στους ώμους, στους καρπούς, χαμηλά στην μέση
- Μούδιασμα στα δάκτυλα, ή σε άλλες περιοχές των χεριών
- Προβλήματα στα μάτια με ερυθρότητα, ξηροφθαλμία, πόνο, θόλωση της όρασης και πονοκέφαλο
- Διάχυτος πόνος στον κορμό
- Πόνος με αίσθημα καψίματος στα γόνατα

 Τι μπορούμε να κάνουμε;

Back-Pain

Είναι σημαντικό να μην χάνουμε χρόνο. Πόνος που επαναλαμβάνεται πρέπει να μας προβληματίσει!

Η τεχνική "Manual Therapy" ή "Θεραπεία με ήπιους χειρισμούς" για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας στις πάσχουσες περιοχές, επαναφέροντας όσο το δυνατόν περισσότερο την σωστή ανατομική διάταξη του σκελετού, σε συνδυασμό με την νευρομυϊκή επανεκπαίδευση στην σωστή στάση και την βελτίωση της ιδιοδεκτικότητας, γνωστή και ως έκτη αίσθηση -δηλαδή της δυνατότητας του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος να φέρει σε επαφή και να συντονίζει τα διάφορα τμήματα του σώματος μεταξύ τους- αποτελούν μια αξιόπιστη επιλογή για τον μακροχρόνιο έλεγχο του πόνου.

Βασικοί κανόνες εργονομίας

- Όταν είστε υποχρεωμένοι να εργάζεστε σε όρθια στάση, το αντικείμενο της εργασίας σας πρέπει να είναι στο ύψος των αγκώνων. Πάντοτε να δίνετε σημασία στον καλό φωτισμό. Περιοδικά να μεταφέρετε το βάρος του σώματος από το ένα πόδι στο άλλο, με τη χρήση κάποιου στηρίγματος, ώστε να αποφορτίζονται οι περιοχές τού σώματος που δέχονται μεγάλα μηχανικά φορτία.

2a

- Όταν εργάζεστε σε καθιστή θέση είναι καλύτερα για τα πόδια σας και την αιματική κυκλοφορία, σε σχέση με την όρθια στάση, αλλά θα αυξηθεί η επιβάρυνση της σπονδυλικής στήλης, λόγω αλλαγής του κέντρου βάρους του σώματος. Για παράδειγμα, αν κάθεστε σε καρέκλα χωρίς στήριγμα της πλάτης αυξάνεται η επιβάρυνση της μέσης 50% σε σχέση με την όρθια στάση. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που δεν υπάρχει στήριξη στα πόδια. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να προσαρμόζετε την καρέκλα σας ώστε: να στηρίζονται τα πέλματα και η γωνία στα γόνατα να είναι 90°, η πλάτη της καρέκλας να υποστηρίζει την μέση, και το ύψος της επιφάνειας εργασίας να είναι τέτοιο ώστε οι αγκώνες να σχηματίζουν γωνία περίπου 90°.

- Αλλάζετε τακτικά στάσεις εργασίας

2a1

3

 

Δραστηριότητες - Πρόγραμμα ασκήσεων

Η φυσική δραστηριότητα είναι σημαντικός παράγοντας για την διατήρηση της μυϊκής ισχύος, του εύρους κίνησης των αρθρώσεων και συνολικά της λειτουργικής ικανότητας του ανθρώπου. Η άσκηση αποτελεί σημαντικό τμήμα της θεραπευτικής προσέγγισης του πόνου. 

easy-stretching-at-office

Βέβαια, ο τύπος τής άσκησης δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι ο ίδιος για κάθε άνθρωπο και για κάθε ηλικία, γι’ αυτό πρέπει να συμβουλεύεστε φυσικοθεραπευτή. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιοι βασικοί κανόνες:

Συχνότητα και διάρκεια: Αν η άσκηση γίνεται τρεις φορές την εβδομάδα, τότε πρέπει να διαρκεί περίπου 60 λεπτά της ώρας, ενώ αν γίνεται καθημερινά, 30 λεπτά της ώρας είναι αρκετά.

Ένταση: Πρέπει να είναι μέτρια και αεροβική, όπως: το κολύμπι, το γρήγορο περπάτημα σε διάδρομο βάδισης ή στον δρόμο, το jogging, τα ελαφρά βάρη κ.ά.

Διατροφή

food

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στην διατροφή για διατήρηση ιδανικού βάρους. Εάν είστε υπέρβαρος, αυτός είναι ένας επιβαρυντικός παράγοντας στην εμφάνιση του πόνου.

 

Διαβάστηκε 7952 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 07 Νοεμβρίου 2021 12:10
Φυσικοθεραπευτή Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MSc

Δραστηριοποιείται στο Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO - η αρμονία στη λειτουργικότητα"

Δούλεψε στο Αντικαρκινικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών "Ο Άγιος Σάββας" από 16 Νοεμβρίου 1986 έως 25 Ιουλίου 2018 (από το 1999 έως την ημέρα αποχώρησης του ως Προϊστάμενος του τμήματος Φυσικοθεραπείας του νοσοκομείου)

 

ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 116 34 / ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: (0030 210 7220562)
www.physio.gr / www.craniosacral.gr / e-mail: tigis@physio.gr

Περισσότερα »

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « ΒΛΑΠΤΕΙ Η 'ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΖΩΗ'; ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ »

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MSc
Φυσικοθεραπευτής
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

  • ΤΗΛ: +30 2107220562

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 4139 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗ Εργονομία ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ